söndag 5 februari 2012

Rum nr 4


Berget


Ett rum med  olika växtmiljöer varav 'lunden' omgärdar hälften av Berget. 
Lunden består av en idegranshäck mot sydväst, diverse träd och buskar plus rododendron.
I lunden försöker jag få framför allt vivor att trivas - med varierad framgång. 


Berget har sin högsäsong på försommaren, maj - juni även om en del blommar om på sensommaren och en del blommar sin huvudblomning under högsommaren.


Artrikedomen är i mitt eget tycke rätt stor, men jag är ingen sofistikerad samlare utan mer av den där lite barnsliga sorten som bara vill ha det 'fint'.



1 kommentar:

  1. Hej Anja!
    Ville bara berätta för dig att jag vart helt till mig i somras då jag var hos min pojkväns farföräldrar och hittade AoT:s besök hos dig. Jag hade bara vårnr från 2013 själv så jag bläddrade igenom MÅNGA AoT. Då hade jag inte börjat kolla runt så mkt bland alla underbara trädgårdsbloggar än så jag hade inte läst din blogg innan. Jag vart helt exalterad över ditt berg. Har själv väldigt mycket berg på min tomt och det var så inspirerande att se hur du gjort. Jag älskade alla nr min pojkväns farmor har men det numret jag fick ta med mig hem vart det nr du var med i. Tänkte att det kanske kunde vara lite kul för dig att höra.
    //Josefin på bloggen Josefins Trädgård

    SvaraRadera